Integraal (Jenaplan) Kind Centrum de Tichelaar

Integraal Kind Centrum (IKC) de Tichelaar  is een voorziening voor kinderen van 0 tot 13 jaar waar vroeg- en voorschoolse educatie, peuterbegeleiding/peuterspeelwerk, kinderopvang, onderwijs en buitenschoolse opvang samengaan en elkaar versterken in een multifunctioneel gebouw. Een organisatie waarin (vak)leerkrachten en pedagogisch medewerkers samenwerken binnen één pedagogische en educatieve doorgaande leerlijn voor kinderen. Dat doen we door het samenvoegen van  twee professionele organisaties, te weten Jenaplan basisschool de Tichelaar en Kinderopvang Zonnekinderen. Daarnaast werkt IKC de Tichelaar samen met diverse sport, cultuur en welzijnsverenigingen. Binnen het kindcentrum kan men gebruik maken van diverse dagarrangementen. IKC de Tichelaar is 52 weken per jaar dagelijks geopend van 07.00 uur tot 18.30 uur. Het IKC de Tichelaar gaat voor de brede (talent) ontwikkeling van ieder kind! Ons uitgangspunt is 1+1=3 voor ieder kind. Dit realiseren we door kennis, expertise, professionaliteit en faciliteiten van 30 jaar onderwijs- en 20 jaar kinderopvangervaring samen te brengen.

Directeur: Sven Schwartau
Adres: Nijmeegsestraat 1