Klachtenprocedure

Het kan helaas voorkomen dat er klachten ontstaan. Klachten worden binnen alle scholen van stichting ATOS serieus genomen en het uitgangspunt is om er gezamenlijk uit te komen. In onze klachtenregeling leest u hier meer over.

Wij zien een klacht als een advies om het beter te doen. Vragen, opmerkingen en klachten helpen ons de kwaliteit van de organisatie en het onderwijs continu te verbeteren. Aarzel daarom niet om over problemen en mis(ver)standen in een vroeg stadium op de juiste plek te communiceren.

Niet tevreden? Laat het ons weten!

De meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken zullen in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en directie op een juiste wijze kunnen worden afgehandeld.  Op elke school is er echter ook een contactpersoon die u, waar nodig, verder kan informeren over onze klachtroute en u waar nodig kan ondersteunen in het nemen van de stappen hierbij.

Externe vertrouwenspersoon

De externe vertrouwenspersoon is neutraal en onafhankelijk. Zij ondersteunt u bij uw melding/klacht. Zij fungeert als klankbord voor u en kan indien u dat wenst ook bemiddelen. De externe vertrouwenspersoon heeft geheimhoudingsplicht, maar kent wel de meldingsplicht bij strafbare feiten.
De externe vertrouwenspersoon van stichting ATOS is mevrouw S. Tettero. Zij is te bereiken via het emailadres vertrouwenszaken@kpnmail.nl en per telefoon op 06-24676470.